Filozofija odgoja – seminar: Filozofija odgoja J.-J. Rousseaua
Naziv kolegija: Filozofija odgoja – seminar: Filozofija odgoja J.-J. Rousseaua
Nositelj: dr. sc. Ivana Zagorac, doc.
Izvoditelj: dr. sc. Ivana Zagorac, doc.
Status kolegija: izborni
Trajanje kolegija: 1 semestar, 2 sata tjedno
ECTS bodovi: 3
Jezik nastave: hrvatski
Oblik nastave: seminar
Metode rada: uvodna predavanja, redovni izvještaji o čitanju, dodatni pismeni radovi studenata, usmena izlaganja, rasprave, e-učenje
Uvjeti pristupa: nema
Cilj: nakon uspješno završenog seminara studenti/ce će znati opisati, interpretirati i kritički prosuđivati temeljne pojmove Rousseauove filozofije odgoja, moći ih sagledati unutar općeg povijesnog i društvenog konteksta u Rousseauovo doba, znati ih povezati s cjelinom njegova filozofijskoga opusa te prepoznati njihov utjecaj na kasnije autore, kao i na neke suvremene odgojne pristupe i obrazovne sustave. Rad u seminaru temelji se na kritičkome čitanju djela Emil ili o odgoju, uz usporednu analizu ostalih relevantnih Rousseauovih spisa, kao i radova drugih autora koji pomažu u razumijevanju i kritičkom vrednovanju Rousseauove filozofije odgoja.
Način praćenja kvalitete nastave i uspješnosti izvedbe predmeta: redovito pohađanje nastave, praćenje rada putem redovnih izvještaja o čitanju, dodatni rad studenata, usmeno izlaganje, konzultacije, sveučilišta anketa
Metode podučavanja: uvodna predavanja, redovni izvještaji o čitanju, dodatni pismeni radovi studenata, usmena izlaganja, rasprave. Potiče se e-učenje putem sustava Omega.
Metode ocjenjivanja: izvršene sve obveze na seminaru (predaja redovnih izvještaja o čitanju, predaja dodatnoga rada, redovitost pohađanja nastave).
Sadržaj kolegija:
- Uvodno predavanje i dogovor oko rada u seminaru
- Uvod u Rousseauovu filozofiju odgoja
- Utjecaji na Rousseauovu filozofiju odgoja
- Emil ili o odgoju, knjiga I
- Emil, knjiga II
- Emil, knjiga II
- Emil, knjiga III
- Emil, knjiga III
- Emil, knjiga IV
- Emil, knjiga IV
- Emil, knjiga IV
- Emil, knjiga V
- Emil, knjiga V
- Recepcija Rousseauove filozofije odgoja
- Završna rasprava
Osnovna literatura:
- [Jean-Jacques Rousseau] Žan Žak Ruso, Emil ili o vaspitanju, Valjevo – Beograd, 1989.
- Jean-Jacques Rousseau, Emile or On education: includes Emile and Sophie, or The solitaries, Christopher Kelly, Allan Bloom (trans. and ed.), Dartmouth College Press, Hanover, N.H, 2010.
Dodatna:
- Jean Jacques Rousseau, Rasprava o porijeklu i osnovama nejednakosti među ljudima; Društveni ugovor, Školska knjiga, Zagreb 1978.
- Jean-Jacques Rousseau, Politički spisi, Informator, Fakultet političkih znanosti, Zagreb 1993.
- Jean-Jacques Rousseau, Julija ili nova Heloiza, I, II, Naprijed, Zagreb 1962.
- [John Locke] Džon Lok, Misli o vaspitanju, Zavod za izdavanje udžbenika SR Srbije, Beograd 1967.
- Platon, Država, Naklada Jurčić, Zagreb 2004.
- Patrick Riley (ur.), The Cambridge Companion to Rousseau, Cambridge University Press, 2001.
- Judith N. Shklar, Men and Citizens. A Study of Rousseau’s Social Theory, Cambridge University Press, 1969.
- Mary Wollstonecraft, Obrana ženskih prava, Ženska infoteka, Zagreb 1999.
- Nathan Tarcov, Locke’s Education for Liberty, The University of Chicago Press, Chicago–London 19854.
- Odabrana poglavlja iz drugih relevantnih djela i odgovarajući tekstovi iz znanstvenih časopisa.