logo

Odsjek za filozofiju

Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

 Odsjek

 Nastava

 Studij

 Radovi odsjeka

 Arhiv obavijesti




Seminar iz Metodike nastave filozofije II (2021./2022)

Naziv kolegija: Seminar iz Metodike nastave filozofije II

Nastavnik: dr. sc. Raul Raunić, izv. prof.

ECTS: 3 boda

Jezik: hrvatski

Trajanje: ljetni semestar 2021/2022, 2 sata nastave tjedno

Status: obvezatni za nastavnički smjer

Oblik nastave: seminar

Uvjeti za upis: odslušan kolegij Seminar iz Metodike nastave filozofije I

Cilj kolegija: Razmotriti, usvojiti i uvježbati nastavne metode, komunikacijske vještine i argumentacijske strategije potrebne za izvođenje nastave filozofije, logike i etike te minimalnu nastavničku kompetenciju.

Korištene metode: uvodna izlaganja, dijalog, rasprave, rad u skupinama, vježbe u oblikovanju nastavničke komunikacije, argumentacije i oblikovanja nastavničkih pitanja.

Sadržaj kolegija:  Raspraviti metodičke scenarije, načine izvođenja i argumentacijske strategije odabranih nastavnih jedinica i tema iz nastavnih programa filozofije i etike

Obrada zadanih tema zbiva se kroz razmjerno kratka uvodna izlaganja studenata, nakon kojih slijede analize, problemska sučeljavanja, diskusije, komparacije s alternativnim metodičkim scenarijima i logičko-argumentacijskim putovima izvođenja.

Redoslijed tema:

  1. Vježbe iz rada na tekstu – interpretacijsko usmjeravanje dijaloga
  2. Nietzsche
  3. Kierkegaard
  4. Lyotard
  5. Marx                        
  6. Tolerancija
  7. Etika masovnih medija
  8. Ljudska prava
  9. Rat i mir u etičkoj perspektivi    
  10. Kozmopolitizam
  11. Argumentacija u etici
  12. Vježbe iz rada na tekstu – interpretacijsko usmjeravanje dijaloga
  13. Pitanja provjere znanja i skica ploče
  14. Kritičko mišljenje u nastavi filozofije

Literatura:

Stručnu literaturu shodno odgovarajućoj temi studentica/student samostalno odabire samostalno. Metodička literatura naznačena je u popisu uz syllabus predavanja iz Metodike nastave filozofije

Studentske obveze: redovito pohađanje i aktivno sudjelovanje u radu seminara. Kratko uvodno izlaganje, sudjelovanje u raspravama i pisani seminarski rad.

Način praćenja uspješnosti izvedbe kolegija: diskusije, konzultacije i sveučilišna anketa