Seminar iz Metodike nastave filozofije 2 (2023./2024.)
Naziv kolegija: Seminar iz Metodike nastave filozofije 2
Nastavnik: dr. sc. Raul Raunić, izv. prof.
ECTS: 3 boda
Jezik: hrvatski
Trajanje: ljetni semestar, 2 sata nastave tjedno
Status: obvezatni za nastavnički smjer
Oblik nastave: seminar
Uvjeti za upis: odslušan kolegij Seminar iz Metodike nastave filozofije I
Cilj kolegija: Razmotriti, usvojiti i uvježbati nastavne metode, komunikacijske vještine i argumentacijske strategije potrebne za izvođenje nastave filozofije, logike i etike te minimalnu nastavničku kompetenciju.
Korištene metode: uvodna izlaganja, dijalog, rasprave, rad u skupinama, vježbe u oblikovanju nastavničke komunikacije, argumentacije i oblikovanja nastavničkih pitanja.
Sadržaj kolegija: Raspraviti metodičke scenarije, načine izvođenja i argumentacijske strategije odabranih nastavnih jedinica i tema iz nastavnih programa filozofije i etike
Obrada zadanih tema zbiva se kroz razmjerno kratka uvodna izlaganja studenata, nakon kojih slijede analize, problemska sučeljavanja, diskusije, komparacije s alternativnim metodičkim scenarijima i logičko-argumentacijskim putovima izvođenja.
Redoslijed tema:
- Vježbe iz rada na tekstu – interpretacijsko usmjeravanje dijaloga
- Nietzsche
- Marx
- Lyotard
- Moralna ideja jednakosti
- Odgovornost
- Etika masovnih medija
- Ljudska prava
- Rat i mir u etičkoj perspektivi
- Patriotizam i kozmopolitizam
- Argumentacija u etici
- Vježbe iz rada na tekstu – interpretacijsko usmjeravanje dijaloga
- Moralna i politička vrednota tolerancije
- Politika i fenomen prljavih ruku
- Sinteza seminarskog rada i analiza uspješnosti nastavne prakse
Literatura:
Stručnu literaturu shodno odgovarajućoj temi studentica/student samostalno odabire. Metodička literatura naznačena je u popisu uz syllabus predavanja iz Metodike nastave filozofije
Studentske obveze: redovito pohađanje i aktivno sudjelovanje u radu seminara. Kratko uvodno izlaganje, sudjelovanje u raspravama nakon kratkih uvodnih izlaganja i pisani seminarski rad.
Način praćenja uspješnosti izvedbe kolegija: diskusije, konzultacije i sveučilišna anketa