Filozofija odgoja – seminar: Filozofija odgoja J.-J. Rousseaua (2022./2023.)
Naziv predmeta:
Naziv kolegija: Filozofija odgoja – seminar: Filozofija odgoja J.-J. Rousseaua
Nositelj predmeta: izv. prof. dr. sc. Ivana Zagorac
Izvoditelji kolegija: izv. prof. dr. sc. Ivana Zagorac
Trajanje kolegija: 1 semestar
ECTS bodovi: 3
Jezik izvođenja nastave: hrvatski
Status kolegija: izborni
Oblik nastave: seminar
Uvjeti pristupa: nema
Nastavne metode: uvodna predavanja, redovni tjedni zadaci, dodatni pismeni rad studenata, usmena izlaganja, rasprave, e-učenje
Obveze studenata: redovno pohađanje nastave, redovna predaja tjednih izvještaja o čitanju, jedan dodatni rad uz usmeno izlaganje tijekom semestra
Način provjere znanja: pismeni radovi, usmena izlaganja
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe nastave: praćenje rada kroz tjedne izvještaje, dodatni rad studenata, konzultacije, sveučilišta anketa
Opis kolegija: Nakon uspješno završenog seminara studenti/ce će znati opisati, interpretirati i kritički prosuđivati temeljne pojmove Rousseauove filozofije odgoja, moći ih sagledati unutar općeg povijesnog i društvenog konteksta u Rousseauovo doba, znati ih povezati s cjelinom njegova filozofijskoga opusa te prepoznati njihov utjecaj na kasnije autore, kao i na neke suvremene odgojne pristupe i obrazovne sustave. Rad u seminaru temelji se na kritičkome čitanju djela Emil ili o odgoju, uz usporednu analizu ostalih relevantnih Rousseauovih spisa, kao i radova drugih autora koji pomažu u razumijevanju i kritičkom vrednovanju Rousseauove filozofije odgoja.
Uloga kolegija: Analiza jednog od najznačajnijih spisa i autora iz područja filozofije odgoja doprinosi razumijevanju nekih od najutjecajnijih teza iz filozofije odgoja, kao i njihovoj kritičkoj prosudbi. Kolegij doprinosi razvoju sposobnosti rada na filozofijskoj građi što je ključna kompetencija u budućoj profesiji.
Sadržaj kolegija:
- Uvodni susret i dogovor oko rada u seminaru
- Uvodno predavanje: Filozofija odgoja J.-J. Rousseaua
- Jean-Jacques Rousseau: Rasprava o nejednakosti
- Jean-Jacques Rousseau: Društveni ugovor i Rasprava o znanosti i umjetnosti
- John Locke: Misli o odgoju
- -J. Rousseau: Emil ili o odgoju, knjiga I
- -J. Rousseau: Emil, knjiga II
- -J. Rousseau: Emil, knjiga II
- -J. Rousseau: Emil, knjiga III
- -J. Rousseau: Emil, knjiga IV
- -J. Rousseau: Emil, knjiga IV
- -J. Rousseau: Emil, knjiga IV
- Emil i Sofija
- Recepcija i kritika Rousseauovih stavova o odgoju
- Završna rasprava; ponavljanje
Literatura:
- Jean-Jacques Rousseau [Žan Žak Ruso], Emil ili o vaspitanju, Valjevo, Beograd 1989.
- Jean-Jacques Rousseau [Žan Žak Ruso], Sofija ili žena, Estetika, Valjevo – Beograd 1990.
- Jean-Jacques Rousseau, Emile or On education: includes Emile and Sophie, or The solitaries, Christopher Kelly, Allan Bloom (trans. and ed.), Dartmouth College Press, Hanover, N.H, 2010.
- Jean-Jacques Rousseau, Društveni ugovor, O podrijetlu i temeljima nejednakosti među ljudima, Fenkis knjiga, Zagreb 2012.
- Jean-Jacques Rousseau, »Rasprava o znanosti i umjetnosti«, u: Politička misao, Vol. 16, No. 1, 1979., str. 32–58.
- John Locke, Nekoje misli ob uzgoju, H. Luster, Senj 1890. / John Locke [Džon Lok], Misli o vaspitanju, Zavod za izdavanje udžbenika SR Srbije, Beograd 1967.
- Mary Wollestonecraft, Obrana ženskih prava, Ženska infoteka, Zagreb 1999., 5. poglavlje, str. 97–113.
- Odabrana poglavlja iz drugih relevantnih djela i odgovarajući tekstovi iz znanstvenih časopisa.