Nastavna praksa filozofije I (2019./2020.)
Naziv kolegija: Nastavna praksa filozofije I
Nositelj kolegija: dr. sc. Raul Raunić,doc.
Izvođači kolegija: mentori Nastavne prakse filozofije
Vrsta kolegija i oblik nastave: vježbe iz Metodike nastave filozofije u vježbaonicama FF
Status: obavezan kolegij za nastavnički smjer diplomskog studija filozofije
Trajanje: 1 semestar (zimski), 2 sata tjedno
ECTS: 3 boda
Uvjeti za upis u kolegij: upisan kolegij Metodika nastave filozofije
Opis i cilj kolegija: Stjecanje i uvježbavanje osnovnih nastavničkih kompetencija u radu s mentorima i učenicima, a koje trebaju omogućiti samostalno izvođenje nastavnih jedinica iz filozofije, logike i etike. Nastavnu grupu u pojedinoj gimnaziji – vježbaonici Filozofskog fakulteta u pravilu čini troje studenata i mentor/ica što podrazumijeva intenzivnu horizontalnu i vertikalnu komunikaciju te suradničko učenje u pripremanju, analiziranju i prosuđivanju izvedbi nastavnih sati. U okviru Nastavne prakse filozofije I koja je sastavni dio predmeta Metodika nastave filozofije studenti vode Dnevnik nastavne prakse i u suradnji s mentorima usvajaju forme i obrasce dobre nastavne prakse.
Obveze studenata: redovito pohađanje mentorske nastave, vođenje Dnevnika nastavne prakse, aktivna suradnja te samostalno izvođenje, isprva dijelova, a zatim i cjelovitih nastavnih jedinica. Analiza studentskih priprema za samostalno izvođenje nastavnih jedinica sastavni je dio ispita iz Metodike nastave filozofije.
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kolegija: rasprave i konzultacije s mentorima, mentora s nositeljem kolegija te povremena nazočnost nositelja kolegija prigodom samostalnih studentskih izvođenja nastavnih jedinica..
Sadržaj kolegija: Uz vodstvo iskusnih profesora mentora, vanjskih suradnika Filozofskog fakulteta, studentima je omogućeno da u gimnazijama i drugim srednjim školama, vježbaonicama Filozofskog fakulteta u zagrebu provedu sljedeće aktivnosti:
– slušaju mentorsku nastavu i iskustveno uče na temelju demonstracijskih metoda i oponašanjem modela;
– vode Dnevnik nastavne prakse
– sudjeluju u analizama mentorske nastave s posebnim osvrtom na primijenjene metode i načine izvođenja nastavnih sadržaja
– uvježbavaju prvi nastup pred učenicima, te načine motiviranja i organiziranja radnog ozračja
– postupno usvajaju psihomotoričke tehnike na kojima počivaju nastavnička umijeća
-usvajaju različite vrste i načine nastavne komunikacije s posebnim osvrtom na interaktivnu nastavu, strukturirani dijalog i njegovanje kritičkog mišljenja
– u dogovoru s mentorom planiraju i izvode isprva kraće (10-15 minutne) suradničke priloge u nastavi sa stručnom i metodičkom obradom određenog filozofskog, logičkog ili etičkog problema. Nastavna praksa filozofije I koja u središtu ima iskustveno učenje kroz mentorsku nastavu u zbiljskim situacijama poučavanja nastavlja se s kolegijem Nastavna praksa II koji težište pomiče k samostalnim javnim nastupima studenta.