logo

Odsjek za filozofiju

Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

 Odsjek

 Nastava

 Studij

 Radovi odsjeka

 Arhiv obavijesti




Nastavna praksa filozofije II (2020./2021.)

Naziv kolegija: Nastavna praksa filozofije II

Nositelj kolegija: dr. sc. Raul Raunić, doc.

Izvođači kolegija: mentori nastavne prakse filozofije

Vrsta kolegija i oblik nastave: vježbe iz Metodike nastave filozofije

Status: obavezan kolegij za nastavnički smjer diplomskog studija filozofije

Trajanje: 1 semestar (ljetni) 2021, 2 sata tjedno

ECTS:  3 boda

Uvjeti za upis u kolegij: obavljena Nastavna praksa filozofije I

Cilj kolegija:  Stjecanje i uvježbavanje osnovnih nastavničkih kompetencija u radu s mentorima i učenicima. Nastavničke kompetencije trebaju omogućiti samostalno stručno i metodički oblikovano izvođenje nastavnih jedinica iz filozofije, logike i etike.

Obveze studenata: redovito pohađanje mentorske nastave, vođenje dnevnika nastavne prakse, izvođenje interpolacija u mentorskoj nastavi, samostalno izvođenje nastavnih jedinica. Analiza studentskih priprema za samostalno izvođenje nastavnih jedinica sastavni je dio ispita iz Metodike nastave filozofije

Sadržaj kolegija:  Uz vodstvo iskusnih profesora mentora, vanjskih suradnika Filozofskog fakulteta, studentima je omogućeno da u gimnazijama i drugim srednjim školama, provedu sljedeće aktivnosti:

– slušaju mentorsku nastavu i iskustveno uče na temelju demonstracijskih metoda i oponašanjem modela;

– vode dnevnik nastavne prakse

– sudjeluju u analizama mentorske nastave s posebnim osvrtom na primijenjene metode i načine izvođenja nastavnih sadržaja, te moguće alternativne metodičke scenarije

-usvajaju različite vrste i načine nastavne komunikacije s posebnim osvrtom na interaktivnu nastavu, strukturirani dijalog i njegovanje kritičkog mišljenja

– u dogovoru s mentorom planiraju i izvode kraće (10-15 minutne) suradničke priloge i/ili interpolacije u nastavi sa stručnom i metodičkom obradom određenog filozofskog, logičkog ili etičkog problema

– u dogovoru s mentorom planiraju i izrađuju stručne pripreme i metodičke scenarije za samostalna izvođenja nastavnih jedinica  (određivanje nastavnih ciljeva; selekciju gradiva; načine privlačenja pozornosti i motivacije; načine strukturiranja i izvođenja nastavnih sadržaja; uporaba najprimjerenijih metoda; dijaloški potencijali u evokaciji, razumijevanju značenja i refleksiji nastavnih sadržaja; plan ploče, dopunski sadržaji u aspektu produbljivanja i/ili proširivanja teme, rezervni sadržaji u planiranim izvedbama nastavnih jedinica)

– sudjeluju u analizama uspješnosti izvedbe vlastitih samostalnih javnih predavanja, kao i u analizama nastupa svojih kolega/ica s posebnim ciljem razvoja metakognitivnog, autokorektivnog i kritičkog mišljenja

– vrednuju angažman, uspjeh i napredak učenika

– stječu uvide u vođenje nastavničke administracije

– stječu uvide u zahtjeve nastavne profesije i etičke zahtjeve struke

 Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe kolegija: rasprave i konzultacije