Philosophical Practices
Naziv kolegija: Philosophical Practices
Nositelj: dr, sc. Marjan Šimenc, red. prof.; dr. sc. Ivana Zagorac, izv. prof.
Izvoditelj: dr, sc. Marjan Šimenc, red. prof.
Status kolegija: izborni
Trajanje kolegija: 1 semestar
ECTS bodovi: 4
Jezik nastave: engleski
Oblik nastave: predavanja sa seminarom
Uvjeti pristupa: nema
Cilj: Studenti povezuju teorijska znanja i filozofsku refleksiju sa suvremenim oblicima filozofske prakse. Kompetencije: Studenti mogu uspostaviti veze između povijesnih i suvremenih koncepcija filozofije i nastave filozofije. Studenti mogu na osnovnoj razini analizirati povezanost različitih koncepcija filozofije i filozofske prakse. Osposobljeni su na osnovnoj razini raspravljati o sličnostima i razlikama između različitih oblika filozofske prakse (filozofija za djecu, sokratski dijalog, filozofsko savjetovanje…). Studenti su upoznati s različitim načinima korištenja filozofije te su sposobni objasniti temelje i osnovne principe filozofskog savjetovanja.
Način praćenja kvalitete nastave i uspješnosti izvedbe predmeta: Redovito pohađanje nastave, dodatni rad studenata, konzultacije, završni ispit.
Metode podučavanja: Predavanja, seminari s vođenom diskusijom i individualne konzultacije. Potiče se online sudjelovanje.
Metode ocjenjivanja: Izvršene sve obveze (redovito pohađanje nastave, predaja rada) i završni ispit.
Sadržaj kolegija:
- Uvodno predavanje
- Koncept filozofije; historicitet različitih koncepcija filozofije
- Filozofija kao kulturalna tehnika, filozofija kao praksa
- Razlika između akademske filozofije i različitih formi filozofske prakse.
- Povezanost svakodnevnog iskustva i filozofske perspektive.
- Filozofija kao aktivnost, metoda filozofije, metoda filozofiranja
- Filozofija za djecu: povijest i osnovni elementi programa; zajednica istraživača, narativ i rasprava
- Kritičko mišljenje (I)
- Kritičko mišljenje (II)
- Filozofski café
- Filozofija za managere
- Filozofsko savjetovanje
- Filozofija kao način života
- Seminarska rasprava
- Završna rasprava
Ishodi učenja:
- Objasniti različite koncepte filozofije
- Objasniti povezanost između filozofije i različitih vrsta mišljenja
- Objasniti različite praktične uporabe filozofije, njihovo pojavljivanje i osnovne principe
- Objasniti što je filozofska istraživačka zajednica
- Objasniti povijest razvoja filozofije za djecu, kao i njene temeljne postavke
Literatura:
- ŠIMENC, Marjan. Didaktika filozofije. Ljubljana: Filozofska fakulteta, Oddelek za filozofijo, 2007. 164 str. ISBN 961-237-180-6., odabrana poglavlja
- ŠIMENC, Marjan. Znanje kao bitni popratni proizvod istraživačke zajednice. Metod. ogl., siječanj – lipanj 2008, vol. 15, no. 1, str. 47-59.
- ŠIMENC, Marjan. The status of the subject in the classroom community of inquiry. Theory and research in education, 2008, vol. 6, no. 3, str. 323-336.