Seminar iz Metodike nastave filozofije II (2022./2023.)
Naziv kolegija: Seminar iz Metodike nastave filozofije II
Nastavnik: dr. sc. Raul Raunić, izv. prof.
ECTS: 3 boda
Jezik: hrvatski
Trajanje: ljetni semestar, 2 sata nastave tjedno
Status: obvezatni za nastavnički smjer
Oblik nastave: seminar
Uvjeti za upis: odslušan kolegij Seminar iz Metodike nastave filozofije I
Cilj kolegija: Razmotriti, usvojiti i uvježbati nastavne metode, komunikacijske vještine i argumentacijske strategije potrebne za izvođenje nastave filozofije, logike i etike te minimalnu nastavničku kompetenciju.
Korištene metode: uvodna izlaganja, dijalog, rasprave, rad u skupinama, vježbe u oblikovanju nastavničke komunikacije, argumentacije i oblikovanja nastavničkih pitanja.
Sadržaj kolegija: Raspraviti metodičke scenarije, načine izvođenja i argumentacijske strategije odabranih nastavnih jedinica i tema iz nastavnih programa filozofije i etike
Obrada zadanih tema zbiva se kroz razmjerno kratka uvodna izlaganja studenata, nakon kojih slijede analize, problemska sučeljavanja, diskusije, komparacije s alternativnim metodičkim scenarijima i logičko-argumentacijskim putovima izvođenja.
Redoslijed tema:
- Vježbe iz rada na tekstu – interpretacijsko usmjeravanje dijaloga
 - Kierkegaard
 - Nietzsche
 - Marx
 - Lyotard
 - Marx
 - Odgovornost
 - Etika masovnih medija
 - Ljudska prava
 - Rat i mir u etičkoj perspektivi
 - Kozmopolitizam
 - Argumentacija u etici
 - Vježbe iz rada na tekstu – interpretacijsko usmjeravanje dijaloga
 - Pitanja provjere znanja i skica ploče
 - Kritičko mišljenje u nastavi filozofije
 - Sinteza seminarskog rada i analiza uspješnosti nastavne prakse
 
Literatura:
Stručnu literaturu shodno odgovarajućoj temi studentica/student samostalno odabire. Metodička literatura naznačena je u popisu uz syllabus predavanja iz Metodike nastave filozofije
Studentske obveze: redovito pohađanje i aktivno sudjelovanje u radu seminara. Kratko uvodno izlaganje, sudjelovanje u raspravama i pisani seminarski rad.
Način praćenja uspješnosti izvedbe kolegija: diskusije, konzultacije i sveučilišna anketa